salam

senyum selalu yer.. :)

Thursday 7 July 2011

HORMATI HAK WANITA..

Assalamualaikum.
Mesti suma rasa tajuk arini penuh PATRIOTIK kan?
Hehe. Mesti. Ehh.. 
:)
Nak story mory sikit boleh kan?

Tersebutlah alkisah bahawa saya tak pernah kisah.
Hehe. Mengaut mengarut pulak kan.
Jangan marah kawan2.

OK! Kisah dia macam ni.
Tanggal hari ketujuh bulan Julai tahun 2011
Saya dengan kawan merangkap "my rumate terchenta azie"
(setting nama dalam phone)
Pergi membeli dan membelah kat masjid jamek aka masjid india.

siap nyanyi lagi tu. hehe

Oi makcik.. Bila nak masuk cerita yang betoi ni?
Sabau.. (bak kata kawan saya azie tu la)
Dai dari Nilai daerah kesayanganku(betoi ka tu?)
Nak ke KL mesti la naek tren kat KTM kan?
(yer.. bagi yang takdak kenderaan laa..)

Bila dah masuk KTM.
As usual akan tunggu tren kat bahagian 'ladies ONLY' tu.
Tepat atau kurang tepat pukul 10.49 pagi naiklah tren tu.

Sampai dean depan pintu
Aik? Tersesat kah? atau saya yang tersilap tengok koc?
Tiba-tiba nampak.
"Koc untuk WANITA SAHAJA"
Or in english(kot2 xpaham bahasa melau melayu)
"Coach for LADIES ONLY"
Even saya yang 'specky' girl pon nampak tulisan itu.
Tulisan yang besaq gedabak itu.
Takkan la mamat yang perasan macho dan kool sebelah saya ni tak nampak.
Mood time tu : Tak puas hati dengan mamat tu.

Dahsyat betoi marah kan?

Samapi Sampai kat stesen next seterusnya.
"Stesen Batang Benar" 2x
(announce oleh tukang announce)

Perhatian!

Masuklah beberapa orang kedalam tren.
Cari punya cari kan.
There is no empty seat left!
Dan perempuan atau kakak yang baru masuk tadi berdirilah dengan jayanya.

But.
That mamat yang duduk kat sebelah saya tu.
Dia buat muka kering. (kalau hensem takpa la jugak)
"Eish.. bangunla pakcik oi.. bagi kak tu duduk"
(kata2 dalam hati)
Ni membenci dalam hati ja.
Tak mempunyai kuasa lagi.
Huhu


Advice percuma kat sini : Bagi la kak tu duduk. Awak(si mamat) tu dah ambik hak dia. 
(haaa.. semangat habis)

OK!
That's all for today.
Nak tahu tak?
Masa nak solat zohor kat masjid india.
'TER'sesat. Hehe.
(malu33) 
Haha.
Jumpak lagi. 
Ommawo!




No comments:

Post a Comment